Olvassuk, de nem értjük a termékek címkéit

Magyarország a leginkább elhízott nemzet Európában. Korábbi kutatásokból látszott, hogy a többség szívesen olvassa el a termékek összetevőlistáját, de korántsem biztos, hogy értelmezni is tudja azt. A Coca-Cola felelős vállalatként ennek szeretett volna utánajárni újabb felmérésével. Az eredményeket látva egy nonbranding, átfogó edukációs kampány beindítása mellett döntöttünk

Célok

  • a Coca-Cola Magyarország felelős vállalati imázsának erősítése
  • a fogyasztók meggyőzése, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásba beilleszthetők a cukorral édesített üdítőizalok, de az elfogyasztott mennyiségről, a fogyasztási alkalmakról, a fogyasztás gyakoriságáról a címkén közölt információk alapján a fogyasztónak kell tudatos és felelős döntést hoznia.

Célözönség

  • fiatal felnőttek
  • keresőképes, magas státuszú, városi férfiak és nők
  • vásárlási döntéseket meghozó édesanyák

A kutatás tapasztalatai

Az eredmények megosztása

Gasztro és életmód
sajtó

Az élelmiszerekkel, tudatos vásárlással kapcsolatos témafeldolgozásaink és a kifejezetten gasztronómiai megközelítésű eseményeink teljes mértékben lefedték az ezzel foglalkozó médiát

Női
magazinok

Az édességekkel kapcsolatos érdekességről és a cukorbevitel csökkentéséről szóló összeállításaink az összes nőkre specializálódott médium ingerküszöbét elérték

Gazdasági és közéleti
sajtó

A fogyasztói trendeket és attitűdöket vizsgáló tematikus anyagaink nagy sikert arattak az országos és regionális sajtóban is

A felmérés egyértelművé tette, hogy szükség van egy olyan platformra, ahol hatékonyan segíthetjük a fogyasztókat a címkén található információk értelmezésében. Ez lett az okoscímke.hu oldal, melynek bejelentő sajtóeseményén különböző séfek készítettek ételkülönlegességeket, amelyeket aztán a boltban található termékeken megszokott módon fel is címkéztünk. Az új oldal híre a magyar lakosság harmadához eljutott a sajtó segítségével

Oktató videó és segédanyag a címke értelmezéséhez
Non-branded oldal, az egyedüli cél a tájékoztatás
Oktató videó és segédanyagok a kalória fogalmáról, méréséről és a címkéken való megjelölések értelmezéséről
Módszerek a cukor bevitelének csökkentésére, tények és tévhitek, részletek a cukorbetegségről és édesítőszer kisokos
Oktatóvideó és tények az adalékanyagokról
Interaktív játék, amelyben a fogyasztó tesztelheti és összemérheti a tudását a többi látogatóval
www.okoscimke.hu

173

Megjelenés a sajtóban

3

Országos közmédia interjú
13000000
Elérés