Magyarország a leginkább elhízott nemzet Európában. Korábbi kutatásokból látszott, hogy a többség szívesen olvassa el a termékek összetevőlistáját, de korántsem biztos, hogy értelmezni is tudja azt. A Coca-Cola felelős vállalatként ennek szeretett volna utánajárni újabb felmérésével. Az eredményeket látva egy nonbranding, átfogó edukációs kampány beindítása mellett döntöttünk
Olvassuk, de nem értjük a termékek címkéit
Célok
- a Coca-Cola Magyarország felelős vállalati imázsának erősítése
- a fogyasztók meggyőzése, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásba beilleszthetők a cukorral édesített üdítőizalok, de az elfogyasztott mennyiségről, a fogyasztási alkalmakról, a fogyasztás gyakoriságáról a címkén közölt információk alapján a fogyasztónak kell tudatos és felelős döntést hoznia.
Célözönség
- fiatal felnőttek
- keresőképes, magas státuszú, városi férfiak és nők
- vásárlási döntéseket meghozó édesanyák
A kutatás tapasztalatai
82%
Nézi rendszeresen a címkét
75%
Befolyásolja az összetétel a termék kiválasztásánál
befolyásolják abban, hogy melyik terméket vegyék le a polcról
31%
Nézi a tápanyag-bevitelét
57%
Tudja, mit jelent a címkén az E betű
Az eredmények megosztása
Gasztro és életmód
sajtó
Az élelmiszerekkel, tudatos vásárlással kapcsolatos témafeldolgozásaink és a kifejezetten gasztronómiai megközelítésű eseményeink teljes mértékben lefedték az ezzel foglalkozó médiát
Női
magazinok
Az édességekkel kapcsolatos érdekességről és a cukorbevitel csökkentéséről szóló összeállításaink az összes nőkre specializálódott médium ingerküszöbét elérték
Gazdasági és közéleti
sajtó
A fogyasztói trendeket és attitűdöket vizsgáló tematikus anyagaink nagy sikert arattak az országos és regionális sajtóban is
A felmérés egyértelművé tette, hogy szükség van egy olyan platformra, ahol hatékonyan segíthetjük a fogyasztókat a címkén található információk értelmezésében. Ez lett az okoscímke.hu oldal, melynek bejelentő sajtóeseményén különböző séfek készítettek ételkülönlegességeket, amelyeket aztán a boltban található termékeken megszokott módon fel is címkéztünk. Az új oldal híre a magyar lakosság harmadához eljutott a sajtó segítségével
