A margarin nem műanyag

Ügyfelünk, az Unilever számára meghatározó a margarin, mint élelmiszer-kategória megítélése, amely a sok téves információ miatt gyakran negatív.

A fogyasztók a margarint az 5. legmesterségesebb terméknek gondolják, sok tévhit terjeng: műanyagból készül, nagy mennyiségű hidrogénezett növényi olajat és ezáltal transzzsírsavakat is tartalmaz.

Ezzel egyidejűleg a legtöbb fogyasztó nem tudja, hogy Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is az egyik legszigorúbb transzzsírsav-szabályozás van érvényben. Egy edukációs kampányt dolgoztunk ki, amivel ezen radikálisan változtathatunk

Céljaink

  • Javítsuk a kategória megítélését
  • Edukáljuk a fogyasztókat a margarinról
  • Legalább 10 000 fogyasztót érjünk el a bevásrlás helyszínén
  • Csökkentsük a margarinnal kapcsolatos negatív hangvételű cikkek számát

A célközönség

  • Bárki, aki tudatosan figyel a táplálkozására
  • A mainstream sajtó
  • Az álhír oldalak célközönsége és terjesztői

Flora Blend Bar

a budapesti piacokon

6 héten át Budapest legnagyobb piacain séfjeink, a „Master Blenderek” modellezték a Flora Blend Barban, hogyan készül a margarin: természetes növényi olajokból, hűtés és keverés által, kémiai beavatkozás nélkül. Emellett két sajtó- illetve influencer-eseményen mutattuk be a margarin alapanyagait, gyártását, az Omega-3 és 6 zsírsavak egészségre jótékony hatását. Végül népszerű hírességek és neves séfek szendvicskrémeket készítettek belőle.

A road show mellett folyamatosan figyeltük az általános, a margarin kategóriával kapcsolatos megjelenéseket, és minden téves állításra elküldtük állásfoglalásunkat vagy helyesbítést kértünk.

A kommunikáció fontos pillére volt a szakértői érvelés: két harvardi, tudományosan elismert tanulmány megmutatta a növényi zsírok hosszú távú előnyeit az állati zsírokkal szemben. Ezt ismertettük a sajtóeseményeken, illetve felhasználtuk az edukációnk során.

Az aktív edukációnak köszönhetően a legproblémásabb gasztronómiai és életmód médiumokat nagyon rövid időn belül elég információval és háttéranyaggal láttuk el ahhoz, hogy ne osszanak meg téves információkat a margarinról.

Az edukáció mellett egy háttéranyagot is készítettünk a margarinnal kapcsolatos leggyakoribb tévhitekről, és az ezzel kapcsolatos tudományos érvekről. A helyesbítés mellett többen ezt a sajtóanyagunkat is közzétették, ezzel is elősegítve a margarin készítésével és egészségre jótékony hatásával kapcsolatos tények terjedését.

30000

látogatót értünk el a piacokon

7

százalékkal javult a margarin percepciója

3000000

fogyasztót értünk el a sajtón keresztül