Legyünk mi a legnépszerűbb esemény a Kutatók Éjszakáján

Az első beszélgetésünkkor, tavasszal ez volt az Ericsson kérése. Az ötleteléseink alatt azonban egyre tisztában láttuk, hogy lehetőségünk nyílik egy olyan integrált kampány létrehozására, amely az egy estés programot több hónapossá, a budapesti estét pedig országos eseménysorozattá növelheti. A gyerekek, mint eredeti célközönség mellett az Ericsson meglévő és potenciális dolgozóit is megszólíthattuk.

Hozzunk létre egy projektet, ami egyszerre társadalmi felelősségvállalás és hatékony employer branding

Találjunk egy olyan üzenetet és egy olyan eszközt, amivel minden korosztályt meg tudunk szólítani. Valamit, ami a kisgyerekektől, az egyetemistákon át az Ericsson legtapasztaltabb szakértői gárdájáig mindenkit megérint.

A Kutatók éjszakája számai
  • 41 településen
  • Több mint 150 helyszínen
  • Közel 2000 program
  • Drónok, sebészeti robotok, lézershow, stb.
Az esemény céljai
  • Kiemelt megjelenés minden programajánlóban
  • A látogatók létszámának maximalizálása
  • Ericsson pozícionálása, mint a televíziós riportok helyszíne
Célcsoportok
  • Potenciális dolgozók
  • Ericsson munkatársak
  • Egyetemisták
  • Kisiskolások és szüleik
  • Kormányzati és piaci döntéshozók
A kampány céljai
  • A kisiskolások figyelmének felkeltése az iparág iránt
  • Az Ericsson munkáltatói brandjének építése
  • A potenciális dolgozók hatékony megszólítása
A tökéletes partner

Szertár Blog

A Szertár Blog csapata a szaktudásának köszönhetően képes volt az egész eseménysorozat megeszervezésére és a különböző korosztályok gyakorlati támogatására. A magas követőszámuk és közösségi médiás elérésük pedig megfelelő csatornát jelentett a résztvevők toborzásához. A program gyerekek oktatását célzó lába velük lett hiteles.

A tökéletes eszköz

Rajzoló robotok

Elég ha csak mocorog valahogy önmagától és képes egy papírra valamilyen mintát húzni, de lehet olyan is, ami mesterséges intelligencia segítésével dönti el merre megy. Külön kategóriákat hoztunk létre a különböző korosztályoknak, a díjazás is ezt követte. A kisgyerekek robotépítő készletet nyerhettek, az egyetemistáknak a projektjeik dokumentálásához tökéletes GoPro kamerát adtunk.

WORKMANSHIP

Ahhoz, hogy létrehozz valamit a semmiből - ami működik és célja van - egy olyan gondolkodásmódra van szükséged, amit mi magunkénak vallunk az Ericssonnál. Hiszünk benne, hogy ez viszi előre a világot.

Workmanship, a gyerekek szemszögéből

Találtunk egy nemzetközi kutatást, amelyből kiderült: már általános iskola alsó tagozatában eldől, hogy valaki nyitott lesz-e később az informatikához kötődő pályára. Magyarországon több mint 20 ezer szakember hiányzik az IT szektorból és ez a szám folyamatosan növekszik.

Az üzenetünk: Az Ericsson felelős vállalat, hosszútávon gondolkodik Magyarországon. Ezért is segít abban, hogy megismertesse a legfiatalabb korosztályokkal annak a szépségét, amikor valaki a saját tudását használva hoz létre valami egészen újat és egyedit.

Workmanship, a szakértőknek

Akkor leszel sikeres ebben a szakmában, ha soha nem állsz meg a tanulással és mindig nyitott vagy a játékra. Az a gondolkodásmód, ami 8 évesen képessé tesz egy rajzoló szerkezet megalkotásához később abban segít majd, hogy a világ kommunikációs rendszereit is újraformáld.

Az üzenetünk: Az Ericsson támogat abban, hogy kreatív legyél és olyan dolgokat hozz létre, ami boldoggá tesz.

Regionális workshopok

A vidéki nagyvárosokban robotépítő workshopokat hirdettünk meg, ezzel lehetőséget teremtettünk arra, hogy a regionális médiában is megfuttassuk az üzeneteinket, egyben résztvevőket toborozzunk a Kutatók Éjszakájára.

A kommunikáció középpontja

A regionális és az országos kampányban is kiemelt toborzó szerepet szántunk a Facebooknak. A jelentkezési felület oldalfülként került be az Ericsson oldal alá, a célcsoportokat pedig célzott hirdetésekkel szólítottuk meg a felületen.

Toborzás és know how

Toborzó és robotépítő videót készítettünk a Szertár csapatával. Ez segített minél több korosztályt elérni, illetve hatékonyan átadni minden információt arról, hogy pontosan mit várunk tőlük. Számos robotépítő maga is töltött fel videókat a folyamatról.

Tanácsok és segítség

A digitális kommunikáció egyik gerincét a Szertár Blog biztosította, ahol a szakértőink gyakorlati tanácsokkal is segítették a robotépítőket. Itt számoltunk be a regionális workshopok eredményeiről is és itt összegeztük a tapasztalatainkat.

KUTATÓK ÉJSZAKÁJA

102856

Youtube néző

5000

Látogató a helyszínen

10

Beszámoló az országos televíziókban

128

Megjelenés az országos sajtóban

2

Világrekord

509

Rajzoló robot a helyszínen

812562

Facebook elérés

17

Egyetemi csapat

8952000

Elérés a médián keresztül