A magyar mérnökök munkája számos hazai húzóágazathoz járul hozzá, mérnökképzésünk világviszonylatban is magas szinten áll. Az azonban már kevesebbszer hangzik el, hogy a műszaki szakemberek oktatása nem az egyetemi padokban kezdődik. Az Ericsson Magyarország Kutatás-Fejlesztési Igazgatósága ezt a tényt felismerve alapította meg 1999-ben az immár huszadik jubileumához érkezett Ericsson-díjat. A díj célja, hogy elismerje azoknak a közoktatásban résztvevő pedagógusoknak a munkáját, akik akár a kötelezettségeiken felül is tesznek azért, hogy a magyar általános és középiskolai természettudományos képzés a világ élvonalában járjon.

Idén is összesen négy kategóriában két-két valódi tanáregyéniség nyerte el a díjat. A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjeszthették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történt. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehették át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.

Az idei díjakat Éry Gábor vezérigazgató, Őexc, Niclas Trouvé Svédország magyarországi nagykövete és Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató adta át a nyolc érdemes pedagógusnak 2018. június 8-án a Magyar Tudományos Akadémia Felolvasó termében. A díjátadó ceremóniának külön személyességet és rangot adnak a tanárokról készült kisfilmek, amelyek a diákok sajátos, kendőzetlen módján mutatják be a díjazottakat. A díj 1999-es alapítása óta immár 210 matematika és fizika tanár vehette át az elismerést, így az új díjazottak is egy valóban érdemes társaságba csatlakozhattak.

A díjakat nagyon különböző hátterű tanárok kapták a fizika és a matematika népszerűsítéséért, illetve tehetséginek gondozásáért. A díjazottak között idén is akadnak egyéni oktatási módszereket alkalmazó tanárok, a munkájukba infokommunikációs eszközöket is beillesztő oktatók, csillagászati szakköröket tartó szakemberek, országos tanulmányi versenyek szervezői és tankönyvek szerzői is.

Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója a díjátadón elmondta: „Technológia vállalatként nagyon fontos számunkra, hogy továbbra is kiváló szakemberek kerüljenek ki a hazai munkaerőpiacra. Az Ericsson hosszútávon épít Magyarországra, a magyar leányvállalatára, ezt bizonyítja az is, hogy alig egy hete adtuk át Budapesten európai hálózatunk egyik legnagyobb K+F és szolgáltató központját, az Ericsson Házat. Ahhoz, hogy ezt az épületet – amire nagyon büszkék vagyunk – a jövőben is megtölthessük hazai, képzett munkaerővel nagy szükség van a ma díjazott tanárok és hozzájuk hasonló pedagógusok példaértékű munkájára.”

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2018 évi díját matematikából

Meiszterics Zoltánné, a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium tanára és

Zsilvölgyi Márta, a Budapesti Jedlik Ányos Gimnázium tanára kapta.

 

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2018. évi díját fizikából

Urbán János, a budapesti Piarista Gimnázium tanára és

Udvardi Imre, az Újpesti Könyves Kálmán Gimnázium tanára kapta.

 

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2018. évi díját matematikából

Soós Edit, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája tanára és

Sztojcsevné Fekete Mária, az Óbudai Árpád Gimnázium tanára kapta.

 

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2018. évi díját fizikából

Sikó Dezső, a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium tanára és

Filep Doina Otília, a Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola tanára kapta.