Sajtóközlemények

Országos szolgáltatóközponti felmérést indít az EY

By 2013. szeptember 3.No Comments

Országos szolgáltatóközponti felmérést indít az EY. A nemzetközi tanácsadó cég a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal együttműködésben készíti el a szektor átfogó elemzését. A felmérésben több mint hetven cég vesz részt.

„Korszakváltás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, minden korábbinál összetettebb igényeknek kell megfelelniük a szektorban működő cégeknek. Egy ilyen időszakban az iparág minden szereplőjének alapvető érdeke, hogy hiteles, átfogó, a jövő trendjeit bemutató adatok alapján hozza meg üzleti és stratégiai döntéseit. Az EY hiánypótló országos felmérése ebben nyújt segítséget a szolgáltatóközpontok vezetőinek” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója.

Az országos felmérés később részét képezi majd az EY nemzetközi jelentésének, így nemcsak magyarországi, de régiós és globális összehasonlításra is lehetőségük lesz a részt vevő cégeknek – tette hozzá.

Az EY felmérésében több mint hetven Magyarországon működő szolgáltatóközpont vezérigazgatóját és pénzügyi vezetőjét kérdezik meg. Az adatgyűjtés több mint egy hónapig tart majd. A felmérés célja, hogy átfogó képet adjon a magyarországi szolgáltatóközponti szektor szerkezetéről, a trendekről, valamint a jövőbeli fejlődési lehetőségekről.

Korszakváltás és tízezer milliárd dolláros bővülés

Az EY év eleji elemzése szerint rendkívüli mértékben, évi tízezer milliárd dollárral bővülhet a szolgáltatóközpontok piaca a következő három évben. Az előrejelzések szerint a 2013-as több mint 170 ezer milliárd dollárról 2015-re 190 ezer milliárd dollárra nőhetnek a szektor bevételei. A szektor globális fejlődéséből egyértelműen profitál majd Magyarország is, amely egyre növekvő súllyal van jelen a szolgáltatóközpontok piacán.

A bevételnövekedés mellett a cégek szolgáltatásainak köre és minősége is fejlődik. Egyrészt az általuk ellátott feladatok egyre komplexebbé válnak, másrészt minden korábbinál jobban globalizálódnak ezek a szervezetek. A folyamat néhány évvel ezelőtt kezdődött, 2010-től az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya folyamatosan csökken, míg a többfunkciós második generációsoké és multifunkcionális globális üzleti központoké egyre jobban növekszik.

A multifunkcionális üzleti központi modell előnyei közé tartozik, hogy az ilyen rendszerben működő cégek egyszerre számos szektorban képesek szolgáltatásokat nyújtani; globális lefedettséggel rendelkeznek; a korábbiaknál jobban elkötelezett munkavállalókkal rendelkeznek; valamint nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra.