Skip to main content

Új közös márkát vezet be a magyar piacra a történelmi hagyományairól híres Dreher Sörgyárak és az újításaival nemzetközileg is elismertté vált Mad Scientist Sörfőzde. A kezdeményezés rendkívül titkos volt házon belül is, ezért ezúttal egy 360 fokos integrált kampányt kellett egy mini csapattal megoldanunk. A Kőbánya X két variánsban jelenik meg: júliusban a könnyed, tiszta, világos sörök kedvelőit megszólító Underground Lager, majd később a sötét, karakteres különlegességek rajongóit célzó Catacombs Coffee Stout. A recepteket a sörfőzőmesterek közösen alkották meg, azzal a céllal, hogy a nagyüzemek technológiáját és évszázados tudását keresztezzék a kisüzemi sörgyártás friss, kísérletező szemléletével. A sajtótájékoztatót a kőbányai pincerendszer egyik elrejtett zugában rendeztük meg, a reklámfilmet pedig a lehető legnagyobb titokban készítettük el.

A szellemiségében és árazásában is a nagyüzemi variánsok és a kisfőzdék piaca közé érkező új márkát közösen alkotta meg és vezeti be a két kőbányai cég. Az Underground Lager a Drehernél, a Catacombs Coffee Stout pedig a Mad Scientist üzemében készül.

„A nagyvállalati innovációknak megvan a saját folyamatuk, ami korlátokat is jelent egyben. Azután, hogy egy sor új ötletet valósítottunk meg, az elmúlt két évben szerettünk volna kitörni ezekből a korlátokból, eltérni a hétköznapi működéstől és a megszokottnál szabadabban gondolkodni. Több hónappal ezelőtt, ehhez a kihíváshoz kerestünk egy olyan partnert, akinek az újításait és az azokból adódó eredményeit is nagyra tartjuk. A Mad Scientist egy olyan magyar kisfőzde, amely termékeivel az egész világon sikeresen szólítja meg a különlegességeket kereső sörrajongókat. Az pedig, hogy mindkét cég kőbányai gyökerekkel bír, még inkább építi a kőbányai sörgyártás történelmét ” – mondta Békefi Gábor, a Dreher Sörgyárak vezérigazgatója.

„Amikor megkeresett minket a Dreher Sörgyárak azzal az ötlettel, hogy készítsünk közösen sörös recepteket, rögtön tudtuk, hogy ez a lehetőségünk arra, hogy ne csak egy szűkebb célközönséghez jussunk el a magyar piacon, hanem egy jóval nagyobb fogyasztói körnek is bemutatkozhassunk. Itthon biztosan nem volt, de nemzetközi szinten sem nagyon hallottunk még ilyen kezdeményezésről. Nem csak a sörök megalkotásánál, de a bevezetés előkészítésénél is egyenrangú partnerként vett részt mindkét oldal. A teljes folyamatban a közös alkotás és az együttműködés dominált. Az elkészült termékekre és magára az új márkára is nagyon büszkék vagyunk” – tette hozzá Szilágyi Tamás, a Mad Scientist Sörfőzde alapító-tulajdonosa.

 

 

A legnépszerűbb sörtípus újraértelmezve

Az első recept elkészítésénél a két csapat sörfőzőmesterei gyorsan egyetértésre jutottak, így legelőször a hazai piacon és nemzetközi szinten is magasan a legnépszerűbb sörtípust, a lágert gondolták újra. Az előkészítésnél a Kőbánya X Underground Lagerhez magas minőségű, speciális világos maláta mellett Bajorországból származó Spalt és Saphir komlókat használnak. A folyamatok során tradicionális sörfőzési eljárásokat alkalmaznak, a sört alacsony hőfokon erjesztik a pincében, majd hosszabb ideig kondicionálják. A folyamat során többször adnak aromakomlót a sörhöz, hagyományos módon a főzőházban a komlóforralás során, és modern hidegkomlózási eljárással az erjesztést követően is. Így született meg ez a fűszeres és visszafogottan citrusos ízvilágú, kristálytiszta ropogós láger.

 

 

A legbarnább barna sörtípus

Másodikként jelenik majd meg a Kőbánya X Catacombs Coffee Stout – egy igazi fekete sör, amelynek az elkészítése odafigyelést és precíz erjedésvezetést igényel. A pörkölt és enyhébben pörkölt árpamaláta és a zabmaláta mellett zabpelyhet és specialty kávét is főznek a sörbe. Lágy malátásság és szénsavasság, valamint kávés, kakaós, keserű csokis, karamellás és enyhén a komlótól keserű íz jellemzi.

A Kőbánya X márka a Dreher Sörgyárak disztribúciós rendszerén keresztül 0,33 alumínium dobozos kiszerelésben jut el a fogyasztók széles köréhez. A nagyobb élelmiszerüzletekben a láger már júliusban elérhető lesz.