Grafikusokat, képzőművészeket és hobbi alkotókat kér fel a 165 éves Dreher Sörgyárak, hogy álmodják újra a márka ikonikus plakátjait a XX. század első feléből. A nyitott pályázaton bárki indulhat, akinek van ötlete arra, hogyan lenne érdemes megragadni 2019-ben az art deco és konstruktivista-modernista ábrázolások lényegét.

A kőbányai sörgyártás, és azon belül a Dreher hirdetései végigkísérték a XX. századot, alapjaiban meghatározva Budapest és az ország utcáinak képét. Többségüket 100 éves távlatból nézve is elismerésre méltó alkotásnak tekinti a szakma. A pályázat célja, hogy egyszerre állítson emléket a jelentős hagyományokra épülő magyar poszter tervezésnek, egyben új eszközökkel mutassa be a kőbányai sörgyártás tradícióját és jelenét. A leadási határidő augusztus 4.

Az amatőr és hivatásos grafikusok, designerek és képzőművészek pályázatai közül egy, a márka marketing szakemberei mellett Herbszt László, tervezőgrafikus, illusztrátor, az Aranyrajzszög Társaság tagja és Bicsérdi Ádám, a Kreatív Szaklap szerkesztője által alkotott zsűri választja majd ki a 300 ezer forintos fődíj nyertesét.

A legjobb darabokat ősszel először egy nyílt tárlaton, a sörgyárban állítja majd ki a Dreher. Az augusztus 5-én induló online szavazáson kiválasztott közönség kedvenc pályázatnak szintén jár majd a fődíjnak megfelelő összeg és elismerés.