Noguchi Porter Novelli

Szakterületek

Márka-PR

A Noguchi volt az első hazai PR-ügynökség, amely nem csak a vállalatok, hanem márkáik kommunikációját is elvégezte. Szakembereink napi szinten segítik ügyfeleinket brandjeik és termékeik piaci bevezetésében, újrapozícionálásában, illetve ismertségének növelésében. Szakmai tapasztalatunkkal segítjük ügyfeleink munkáját a fogyasztói márkahűség megszilárdításában, annak fenntartásában, legyen szó akár újdonságról, akár piaci „matuzsálemről”. Munkatársaink sok éves tapasztalattal rendelkeznek a márkaépítés, az újrapozícionálás, a véleményvezérek elérése, a termékbevezetés és az integrált megoldások területén.

A Noguchi Porter Novelli megalakulása óta jelentős tapasztalatokat szerzett az élelmiszeripari kommunikációban. Szoros kapcsolatot alakítottunk ki a fontos szakmai szervezettekkel, a piac meghatározó szereplőivel és mindazokkal a véleményvezérekkel, akik közvetlenül is befolyásolni tudják a fogyasztók viselkedését. Kommunikációs szakembereink, dietetikus szakértők, orvosok mindig ügyfeleink segítségére sietnek, legyen szó akár új termékek stratégiai bevezetéséről vagy meglévő termékcsoportok bővítéséről. Büszkék vagyunk rá, hogy olyan márkáknak és márkákkal dolgozhatunk, mint a Danone, a Coca-Cola, a McDonald’s, a Milka, a Pilóta keksz vagy a Whirlpool.

Vállalati kapcsolatok

Vállalati kapcsolatokért felelős kollégáink hidat képeznek az ügyfelek és a működésük szempontjából meghatározó célközönségek között. Szakembereink nemcsak az ügyfél rövidtávú érdekeit veszik figyelembe, de a tervezésben hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a szervezet hitelességét hosszú távon fenntartsák és erősítsék. A Noguchi Porter Novelli mindig arra törekszik, hogy a vállalattal kapcsolatos híreket és eseményeket új köntösben, az újságíró és az olvasó számára egyaránt izgalmas szemszögből mutassa be anélkül, hogy az érdekeltek számára fontos üzenetek elsikkadnának. Mindig megkeressük a megfelelő csatornákat, hisz csak így juthatunk el a releváns közönséghez. A legfejlettebb módszerek segítségével mérhetővé tesszük az érdekeltekkel kialakított kapcsolatok erősségét, mivel ez a hírnév egyik láthatatlan, de kulcsfontosságú összetevője – a magunk és többek között az Ericsson, az Ernst & Young, a GE, az IBM, az MVM vagy a Novartis számára is.

Energetika és környezetvédelem

A Noguchi Porter Novelli energetikára specializálódott szakemberei folyamatos segítséget nyújtanak ügyfeleiknek abban, hogy sikerrel kommunikálják üzleti tevékenységük, az ellátásbiztonság, a fenntarthatóság és az energiahordozók, köztük a megújuló energia kapcsán megvalósított kezdeményezéseiket. Átfogó és Magyarországon egyedülálló tapasztalatokkal rendelkezünk különféle iparági szereplők, egyetemi intézmények, kormányzati szervek és civil szervezetek energetikai és környezetvédelmi kommunikációs tevékenységének megszervezésében és támogatásában. A kormányzati és magánszektor alapos ismerete, valamint a közösségek érdeklődését kiváltó társadalmi ügyek kezelésében szerzett hazai és nemzetközi tapasztalatok tették és teszik a Noguchi Porter Novellit az energetika és környezetvédelem elismert szakértőjévé, olyan cégek partnerévé, mint az MVM, az MVM Paksi Atomerőmű, a Radioaktív Hulladékokat Kezelő Közhasznú Nonprofit Kft, a MAVIR, az Italoskarton Szövetség, az .A.S.A., vagy az ÖKO-Pannon.

Egészségügy

A Noguchi Porter Novelli egyik leggyorsabban fejlődő szakterülete az egészségügy. Anyacégünk, a Porter Novelli dolgozta ki annak idején az élelmiszer piramis elméletét, és évtizedeken keresztül népszerűsítette ennek gyakorlatát.

Erre a hagyományra építve, a nemzetközi tapasztalatokkal és a hazai ügyfélmunka eredményeivel felvértezve, egészségügyi, gyógyszeripari kommunikációs munkatársaink célja, hogy ügyfeleink számára személyre és kampányra szabott szolgáltatásokat és megoldásokat biztosítsunk. A folyamatosan változó környezet megköveteli, hogy kollégáink átlássák az egészségiparban bekövetkező változásokat, ismerjék a különféle - sokszor bonyolult vagy nem egyértelmű - szabályozásokat, tudományos előírásokat és jogi állásfoglalásokat. Ez a felhalmozott tudás nagyban segíti ügyfeleinket, hogy megtalálják a lehetőségeket és üzeneteik mindig elérjék a számukra fontos célcsoportokat. Korábbi és mai partnereink az Schering-Plough, a Pharmavit, a Mead-Johnson, a Pfizer, az Astra-Zeneca, a Roche, és a Novartis.

Public affairs és lobbi

A Noguchi Porter Novelli csapata nemzetközi és hazai ismeretekkel egyaránt rendelkező szakemberekből áll, akik tökéletesen ismerik a közintézmények és a kormányzati szervezetek természetét és működését. Felismerik az ügyfelek számára kínálkozó lehetőségeket és jártasak többszintű kampányok kezelésében is. A PA számunkra nem csak politikai vagy törvényhozási egyeztetést jelent: csak az a siker, ha ügyfeleink mondandója akkor is eléri a megfelelő döntéshozókat, ha az üzenetek nem feltétlenül konvencionálisak, vagy könnyen érthetőek. Az évek során sikeresen juttattuk el ügyfeleink észrevételeit, javaslatait a szakmai szervezetekhez, politikai döntéshozókhoz, így sikerült hozzájárulnunk többek között az atomtörvény, a termékdíj törvény, vagy a hulladékgazdálkodási törvény mindenki számára optimális megfogalmazásához.

Technológia

A Noguchi Porter Novelli élen jár a folyamatosan fejlődő, megújuló technológiák felhasználásában, a gyártók és szolgáltatók üzleti céljainak hatékony támogatásában. Célunk, hogy tökéletesen ismerjük a legfrissebb trendeket, a legmodernebb technológiákat és ügyfeleinkkel közösen találjuk meg a bennük rejlő kommunikációs lehetőségeket. Technológiai szakértőink tapasztalata sokrétű, hiszen dolgoztak már hardvergyártókkal (SUN Microsystems, Hewlett-Packard, IBM), szoftverfejlesztőkkel (HiCare, SunSoft) és rendszerintegrátorokkal (HP, IBM). Szinte a magyarországi internet első percétől kezdve ott voltunk a pályán a (GTS) DataNetnél és a MatávNetnél. Nagy tapasztalatokkal rendelkezünk a telekommunikációban, ahol a United Telecom Investmenttől (ma Invitel), a Westelen (T-Mobile) át, a Tele2-ig és az Ericssonig számos vállalat magyarországi sikereit segítettük.

Szolgáltatások

Médiakapcsolatok

A Noguchi Porter Novelli segít ügyfeleinek eligazodni a média – tradicionális, közösségi és digitális - egyre komplexebb világában. Saját technológiánk, a Harris-mátrixon alapuló hírgeneráló módszerek segítségével nem csak az érdekességekhez, hanem a kevésbé izgalmas témákhoz is hírértéket tudunk kölcsönözni. Így válik lehetővé, hogy ügyfeleink számára évente átlagosan 5 ezer tudósítást, hírt jelentetünk meg, 300 milliós reachet elérve.

Ismerjük a sajtót, az újságírókat, és ők is ismernek minket – évtizedes kapcsolatokra építünk, megbízunk egymásban. Ez a kölcsönös bizalom ügyfeleinknek is nap mint nap hasznára válik, nem csak a hagyományos, de a közösségi médiában is.

Digitális és közösségi média

Nem csak a mindennapi élet, de a hír és a hírek terjedésének sebessége is felgyorsult az utóbbi évtizedekben. Épp ezért fontos ügyfeleink számára is, hogy naprakész információval rendelkezzenek a közösségi média használatáról és arról, mikor érdemes számukra is kikerülni, vagy áttörni a hagyományos médiaszűrőket. Manapság, a modern média azt jelenti, hogy egy Facebook-, Twitter- vagy blogbejegyzés, akár már másnap az országos napilapok hasábjain köszönhet vissza; egy YouTube videó pedig az esti híradó vezető hírévé válhat. Szakértő kollégáink értik ennek a világnak a dinamikáját, és tisztában vannak azzal, hogyan kell és lehet az ügyfelek történeteit átverekedni a média szűrőkön.

Szakembereink segítenek elsajátítani az „e-mailes interjúk” csínját-bínját, megmutatják a határok és embargók nélküli világ csapdáit, felkészítenek a kötetlen beszélgetés, a Twitter, a blogok, a Facebook és egyéb csatornák stílusának sajátosságaira.

Büszkék vagyunk arra, hogy miközben a legtöbb cég internetes divíziókat alapít és teli szájjal harsogja az internetes megoldásait, minket már 2009-ben elismert a Kreatív szaklap, amikor integrált hagyományos-digitális kampányunkért PRizma díjat adott az év közösségi média megoldásáért.

B2B kommunikáció

Számos szolgáltató és iparvállalat választja a Noguchi Porter Novelli csapatát azért, mert az ügynökség képes komplex B2B marketing kampányokat és megoldásokat tervezni, majd megvalósítani. Értjük a piac működését, tudjuk, hogy ezek a vállalatok olyan speciális környezetben működnek, ahol a hosszú életciklus és a gyakran megosztott döntési folyamatok mellett figyelni kell a pontos időzítésre és a folyamatos egyensúly fenntartására is, miközben vevőik, partnereik sokszor egyben versenytársaik is. A célcsoportok pontos felmérése és megismerése lehetővé teszi, hogy a megfelelő kommunikációs eszközökkel (a tradicionálistól a digitálisig) erős, hosszú távú együttműködéseket építsünk ügyfeleink és partnereik számára.

Társadalmi felelősségvállalás

Anyacégünk, a Porter Novelli találta ki negyven éve a társadalmi marketinget. Az amerikai ügynökséget kifejezetten arra alapították, hogy a magángazdaságban használatos marketing eszközeit úgy használja fel, hogy pozitív eredményeket érjen el társadalmi kérdésekben is. Ma már a vállalatok, márkák és partnereik kapcsolatát egyre inkább az értékek és értékrendek összeegyeztethetősége határozza meg. A sikeres vállalatok mind tudják, hogyan bizonyíthatják társadalmi elkötelezettségüket.

A Noguchi számos ügyfelének ad tanácsot a fenntarthatóság, az etikus üzletvitel, a környezettudatosság, a tisztességes és méltányos munkakörülmények, a helyi környezet és közösség támogatása terén. 2001-ben a dorogi SARPI-val együtt nyertünk „PR-Oscart” a ciánszennyezés miatt elpusztult Tisza újraélesztéséért, nyolcmillió halporonty betelepítéséért. Önkéntes napokat segítettünk szervezni többek között a Coca-Colánál, a Győri Keksznél, az Ernst & Youngnál. A Paksi Atomerőmű részére tíz éve szervezzük a decemberi akciót, amikor minden nap megajándékoznak egy rászorulót, illetve a nagy tiszai árvíz idején a károsultaknak az erőmű egy évig fizette a villanyáramot.

Magunk is igyekeztünk jó polgárai lenni a társadalomnak: öt éves szülinapi ünnepségünk minden egyes, meghívásunkat elfogadó vendége után tíz-tízezer forintot adományoztunk a Vakok Intézetének, valamint hangoskönyvet készíttettünk a vak és gyengénlátó fiataloknak Parti Nagy Lajos „Sárbogárdi Jolán” című regényéből (Csákányi Eszter előadásában), illetve Lázár Ervin „Berzsián és Dideki” című meséjéből (Szacsvay László előadásában). Tizedik születésnapunkra minden vendégünk után szintén tíz-tízezer forintot adományoztunk a Roll Dance Budapest Kerekesszékes Kombi Táncegyüttesnek, akik megható táncműsorral örvendeztettek meg a fogadás résztvevőit.

Kommunikációs és médiatréning

Ma a vállalatvezetők napi 24 órában a közvélemény látókörében vannak, ezért mérhetetlenül fontos a felkészültség és naprakészség. A Noguchi Porter Novelli különböző kommunikációs tréninglehetőségeket kínál ügyfeleinek, melyek folyamán a résztvevők megtanulhatják, hogyan fordíthatják a különböző kommunikációs csatornákat saját javukra, hogyan kerülhetik el a „felállított csapdákat”, hogyan lehetnek izgalmas partnerei az újságíróknak, az internetezőknek és hogyan juttathatják el fontos üzeneteiket a kívánt célcsoportokhoz.

Az irodánkban berendezett, televíziós stúdiókörülményeket biztosító környezetben, profi újságírók közreműködésével tréningeztük nagy magyar és multinacionális vállalatok vezetőit, kormányszóvivőket, közéleti szereplőket és celebeket, akár idegen nyelven is.

Reputáció, kríziskommunikáció

Manapság nem csak a közszereplők, de a vállalatok számára is az egyik legfontosabb érték a reputáció. Régi mondás, hogy „az vagy, amit akkor mondanak rólad, ha kimentél a szobából.” A Noguchi Porter Novelli eszköztárában épp ezért megtalálható minden olyan kommunikációs módszer, ami segíthet a negatív vélemények megelőzésében vagy a már megtépázott reputáció helyreállításában. Specialistáink ötvözik a vállalati és márkakommunikáció, a közösségi médiamunka és a public affairs elemeit. Így átfogó tervet készítünk megbízóink számára a kedvezőtlen helyzetek megelőzésére vagy kezelésére. Mindig a lehető leggyorsabb reakcióra törekszünk, azaz akár perceken belül léphetünk mind konvencionális, mind digitális eszközök bevetésével; így minimálisra csökkentjük a vállalati reputációban elszenvedett károkat.

A válságkommunikáció és az issue-menedzsment vállalatunk egyik szakterülete, számos hazai és nemzetközi elismerést is kaptunk a kategóriában. Mi segítettünk a Swedish Match, a Bélapátfalvi Cementgyár, a Kraft Jacobs Suchard csokoládégyára, a Kanizsai Sörgyár, az Akzo-Nobel, a GE világítástechnikai divíziója csoportos létszámcsökkentése vagy gyárbezárása következményeinek hatékony kezelésében. Sikeres válságkommunikációs munkát végeztünk a tiszai ciánszennyezés, a pusztaszőlősi Psz-34 gázkút kitörése, a Danone-Győri Keksz ügy, a paksi súlyos üzemzavar esetén.